sobota, 4 kwietnia 2015

O opłacalności social media

Wykorzystaj social media do tego, żeby pozyskać nowych klientów. Wejdź na lepszy poziom kontaktu z klientami, zadbaj o znaczenie twojej firmy w internecie. Chcesz wiedzieć więcej? fanpage cennik

A może wcale nie potrzebujesz social media?

Zanim zdecydujesz się na skorzystanie z takiej usługi, zastanów się, czy twoja firma tego potrzebuje. Jeżeli masz wybitnie lokalny zasięg, to może nie mieć sensu.

Przede wszystkim ludzie korzystają z mediów społecznościowych w celach rozrywkowych. Spędzają w ten sposób swój wolny czas. Nie mają wtedy nastroju do podejmowania decyzji konsumenckich. Sprawdza się promowanie firm nastawionych na rozrywkę - puby, restauracje, kina, itd. Ale czy sprawdzi się promowanie w ten sposób innych usług, jak na przykład warsztatów samochodowych? No raczej słabo. W tym celu ludzie nie używają facebooka, ale Google.

Social media ma sens jako uzupełnienie promowania firmy w internecie. Jednak samo w sobie jest formą reklamy tak samo mało skuteczną jak billboard.


O tym jak (nie) robić social media marketingu

Media społecznościowe to modny temat. Mówi się wiele o tym jakie dają możliwości, mówi się też o zagrożeniach.

Profil na Facebooku mają prawie wszyscy. Niewielu jednak publikuje tam materiały w sposób przemyślany - zdjęcia potomków, domów, samochodów, fotki z wyjazdów, z imprez. Lajkowanie czego popadnie , itd to co umieszczamy na fejsie, ma znaczenie w "realu". Jeżeli wysyłamy CV, bo chcemy mieć pracę, możemy zakładać, że zanim szef nas przyjmie, to przejrzy nasze konto. Czy jest się czego obawiać?
Jeżeli nie umieszczamy wszystkiego jak leci, nie dajemy lajków zbyt hojnie, to możemy czuć się bezpieczni. Jednak każdy może dowiedzieć się co lubimy, na kogo głosujemy, jakie mamy poglądy, na co wydajemy pieniądze, na jakim standardzie żyjemy, jakie mamy zwierzęta/dzieci/partnerów...

To są treści prywatne. I w tej sferze powinny takie pozostać. Nie zapominajmy, że to świadczy o nas, możemy byc potencjalnie świetnymi pracownikami, ale jeżeli na swojej tablicy źle wyrażamy się o swoim poprzednim pracodawcy (lub co gorsza - o obecnym) to może nam zamknąć drzwi do kariery. Tak więc - publikujmy treści w portalach społecznościowych w sposób bardziej przemyślany - to się opłaci.


Chcesz firmowy fanpage? Pomyśl, czy nie zlecić tego profesjonalistom

Tak, jak wcześniej wszyscy robili strony www, tak obecnie wszyscy oferują "social media".

Skąd taki boom? Jak wszyscy wiemy, popularność Facebooka jest ogromna, pojawia się również pomysł, by wykorzystać to narzędzie do prowadzenia biznesu. Możemy w ten sposób promować swoje usługi, tworzyć bazę klientów, budować swój wizerunek w sieci. Jednak trzeba to robić dobrze. Jednak, nie wszystkie firmy z "social media" w ofercie, mają odpowiednie przygotowanie i doświadczenie. Wiele z nich nie zatrudnia nawet dobrych copywriterów, obeznanych w social media. To, co wydaje się łatwym sposobem na zarobienie, może być gwoździem do trumny. Zamiast zyskać na wizerunku, można całkiem sporo stracić, lub po prostu wyrzucić pieniądze w błoto.


Social media marketing - co na to Wikipedia?

Social media marketing: jest to (pl. marketing w mediach społecznościowych) - zjawisko polegające na zdobywaniu uwagi oraz generowaniu ruchu internetowego przy pomocy serwisów społecznościowych. Do promocji marki wykorzystuje się takie portale społecznościowe jak Facebook, Twitter, LinkedIn, Yelp, Youtube czy blogi. Media społecznościowe w ostatnim czasie odgrywają coraz większą rolę w działaniach marketingowych wielu firm, ze względu na fakt, że są łatwo dostępne dla wszystkich, którzy mają dostęp do internetu. Social media marketing umożliwia bezpośredni dostęp do pożądanej grupy docelowej, a dodatkowo obniża koszty działań marketingowych.

Social Media Marketing wykorzystuje zaangażowanie klienta na portalach społecznościowych, wobec marki lub produktu. Głównym celem działań z zakresu Social media marketing nie jest efekt sprzedażowy, ale budowanie wizerunku marki. Materiały do kampanii marketingowych tworzy się, nie tylko po to by zdobyć uwagę klienta, lecz przede wszystkim w celu zachęcenia go do dzielenia się nimi ze swoimi znajomymi. Skutkuje to zwiększeniem wiarygodności przekazywanej treści, gdyż pochodzi ona z zaufanego źródła.

Źródło: http://pl.wikipedia.org/wiki/Social_media_marketing


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz