Bezpieczne biuro
Każdy z nas chce czuć się bezpiecznie - zarówno we własnym mieszkaniu, jak i w przestrzeni publicznej. Coraz chętniej miasta instalują systemy monitorujące, jednak nie zawsze za ich pomocą można zidentyfikować sprawcę kradzieży, czy tez pobicia. Czasami jakość obrazu jest zbyt niska, by uniknąć wątpliwości. W takim wypadku, czy montowanie takich urządzeń nie daje nam tylko jedynie} złudnego poczucia bezpieczeństwa?
Nie. Już sama parę razy się zastanowią, zanim w miejscu oznaczonym w ten sposób dopuszczą się kradzieżyogólnego bezpieczeństwa rzeczywiście się poprawia.
BHP w naszym biurze
Wspominałam już niejednokrotnie o tym, że nie tylko w branżach uznanych przez społeczeństwo za mało bezpieczne (np. budownictwo) może dojść do wypadku. Reguły BHP dotyczą również pracy biurowej.
Trochę już o tym pisałam, przy omawianiu zagadnienia w dziedzinie edukacji. Zaznaczam od razu, że nie jestem specjalistką z dziedziny, a moich notek nie należy traktować, jako źródło wiedzy na temat na BHP. Są to po prostu przemyślenia, które czasami są dość luźno związane z tematem. Wracając do pracy biurowej. To co pozwala zaliczyć wykonywane działania do pracy biurowej, to pozycja siedząca. Nie chodzi tutaj o pracę sensu stricto umysłową, ale właśnie o postawę, jaką w trakcie wykonywania różnych czynności, przyjmujemy. Jest to dość racjonalne - przecież nie powiemy o dziewczynie roznoszącej kartki reklamowe, albo o ochroniarzu, że wykonuje pracę biurową :). Ale ochroniarz, którego zajęcie polega tylko na śledzeniu widoku z kamer ( a wiadomo, że taka osoba zazwyczaj zajmuje pozycję siedzącą), z punktu widzenia BHP ma pracę biurową. Cóż, nie zawsze kwalifikacja musi być precyzyjna.
Lokalizacja
Ważnym kosztem przy wynajęciu biura, jest też kwestia umeblowania i zaaranżowania przestrzeni. To jest coś, co trzeba wziąć pod uwagę. Możemy wynająć biuro, które jest już odpowiednio przygotowane do prowadzenia działalności, pytanie tylko, czy będzie nam to odpowiadało? Jeżeli lokal nie jest urządzony, zawsze możemy spróbować negocjować cenę. Wiadomo - zorganizowanie przestrzeni do pracy i przyjmowania klientów, to kolejny koszt.
Jeżeli nie zależy nam na dobrej lokalizacji, albo biuro jest tylko elementem uzupełniającym w kwestii pozyskiwania klientów, to możemy znacznie zmniejszyć koszty związanie z wynajęciem lokalu. Nie warto również wiązać się długoterminową umową, warto zwrócić uwagę na okres wypowiedzenia. Przecież nigdy nie wiadomo, czy dany lokal rzeczywiście się sprawdzi.
Biurowe archiwum
Archiwizacja dokumentów to może być ciekawy temat. Mam jeszcze kilka użytecznych informacji.
Archiwizacja w skrócie polega na zabezpieczaniu i magazynowaniu akt. Magazynuje się takie dokument, których się już nie używa, jednak z powodu wymogów prawa, lub inne, należy je zachować. Miejscem magazynowania takich dokumentów, jest archiwum. Wielkie instytucje, bądź duże firmy posiadają własne archiwa. Kolejna kwestia też jest związana z omawianym tematem.
Archiwizacja akt ma swoje bardzo istotne przyczyny. Gdy posiadamy duże przedsiębiorstwo, to są nam niezbędne wtedy, kiedy zażąda ich na przykład urząd skarbowy. Nie chodzi jedynie o faktury, czy też rachunki. Istotne są wszelkie inne dokumenty. Jeśli nie jesteśmy w stanie dać sobie rady samodzielnie, trzeba znaleźć firmę zewnętrzną, która uporządkuje to za nas. Tak samo interesującym i podobnym tematem jest też to co opiszę następnie.
Co zrobić jeśli mam w firmie znaczną ilość dokumentacji, które nie są mi już potrzebne ale z uwagi na wymogi prawne muszę je przechowywać? Chyba najlepszym rozwiązaniem tego problemu jest zorganizowanie sobie archiwum - aczkolwiek robienie tego we własnym zakresie pociąga za sobą spore koszty. Tak więc lepiej i taniej jest to przekazać do firmy zewnętrznej. Podobnie ma się następna sprawa.
Ciekawe prawda? Myślę, że jeszcze poruszę te zagadnienia w kolejnych artykułach.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz