Sporo osób zastanawia się nad tym czy istnieje właściwa metoda pomiaru konkurencyjności frazy. Prawdopodobnie nie istnieje jedyna słuszna metoda ale można posłużyć się kombinacją wielu. Pozycjonowanie Cennik
Pierwszym czynnikiem jaki należy wziąć pod uwagę jest oczywiście ilość wyników pokazywanych przez wyszukiwarkę dla naszej frazy. Oczywiście należy pamiętać, że nie jest to jedyny wskaźnik i takie frazy jak "nie", "że", "i" będą występowały w gigantycznych ilościach - ale wynika to z konstrukcji naszego języka a nie konkurencji. Tak więc należy brać poprawkę na takie sprawy.
Następnym elementem na jaki warto zwrócić uwagę jest ilość reklam - czyli linków sponsorowanych Adwords. Jest to niezły wyznacznik - jeśli na jakąś frazę z małą ilością wyników jest bardzo dużo reklam to może się okazać, że kilkanaście firm konkuruje na właśnie tą frazę - może to oznaczać zaskakująco dużą trudność wejścia do pierwszej 10.
Natomiast moją własną metodą jest przyjrzenie się pierwszej 100 wyników. Jeśli pierwsza 30 zdominowana jest przez katalogi stron i inne podobne to znaczy, że konkurencja jest bardzo niska a fraza dość łatwa do wypozycjonowania.
Natomiast jeśli w pierwszej 30 nie ma żadnego katalogu ani podobnych a cała pierwsza 100 jest w co najmniej 60% zajęta przez strony firmowe (lub innego rodzaju) to mamy frazę o dużej konkurencji. Do rozpoznania czy jest to fraza trudna czy też bardzo trudna będą musiały posłużyć zaawansowane narzędzia. Bez analizy linków ani rusz.Więcej informacji także tutaj Pozycjonowanie Cennik W temacie Pozycjonowanie Cennik warto poczytać również pozostałe informacje. Na ten temat napisali także na Pozycjonowanie Cennik Na ten temat napisali także na Pozycjonowanie Cennik
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz